ترافيك سئو
 
نويسندگان
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 1
همه : 0
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است

كسب هرگونه كسب و كار محلي براي كسب رتبه بالا در گوگل دشوارتر مي شود ، اما يكي از رقابتي ترين و پيچيده ترين صنايع براي SEO محلي فروشندگي ها است. خريداران خودروهاي امروزي بيشتر تحقيقات خود را بصورت آنلاين انجام مي دهند قبل از اينكه حتي وارد يك نمايشگاه نمايندگي فروش شوند. (و بسياري از مردم حتي وقتي كه شروع به جستجوي خود مي كنند حتي نمي دانند چه نوع خودرويي را مي خواهند.)

طبق گفته گوگل ، متوسط ​​خريدار اتومبيل فقط هنگام جستجوي وسيله نقليه جديد به دو نمايندگي مراجعه مي كند. اين بدان معناست كه حتي بيشتر از هر زمان ديگري براي نمايندگي هاي اتومبيل در نتايج جستجوي محلي از اهميت بيشتري برخوردار هستند.

با اين حال ، نمايندگي هاي اتومبيل پيچيده تر از متوسط ​​مشاغل محلي هستند - اين بدان معناست كه استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال آنها نيز پيچيده تر است. اول اينكه ، فروشندگان معمولاً وسايل نقليه جديد را از چندين توليد كننده مختلف با انواع مدل ها و مدل ها به فروش مي رسانند. بعد ، زيرا بسياري از افراد هنگام خريد اتومبيل هاي جديد با اتومبيل هاي قديمي خود تجارت مي كنند ، فروشندگان خودرو نيز انواع مختلفي از وسايل نقليه استفاده شده را حتي از توليد كنندگان بيشتري به فروش مي رسانند. علاوه بر اين ، نمايندگي هاي اتومبيل همچنين داراي يك بخش خدماتي هستند كه تعمير و نگهداري و تعمير ماشين را ارائه مي دهد - مانند كار گارانتي سازنده ، تغيير روغن ، چرخش تايرها ، تعميرات فراخوان و موارد ديگر. (ويژگي جستجو در وب سايت فروشنده خودرو به تنهايي يك سيستم پيچيده است!)

در اصل ، يك دلال خودرو مانند سه مشاغل در يك است: آنها ماشين هاي جديد مي فروشند ، اتومبيل هاي استفاده شده و تعمير وسايل نقليه را انجام مي دهند. اين بدان معني است كه استراتژي بهينه سازي شما نيز بايد چند وجهي باشد.

همچنين اگر به نمايندگي هاي اتومبيل در شهر خود توجه كنيد ، احتمالاً حداقل يك نمايندگي با چندين مكان پيدا خواهيد كرد. اين خانواده نمايندگي هاي چند محل ممكن است در همان شهر يا شهرهاي اطراف باشند.

علاوه بر اين ، بسته به آن خانواده از نمايندگي ها ، آنها ممكن است يك وب سايت داشته باشند يا ممكن است براي هر مكان وب سايت هاي مختلفي داشته باشند. (بسياري از توليد كنندگان خودرو در صورت فروش وسايل نقليه خاص رقبا نياز به وب سايت هاي جداگانه دارند.)

بنابراين اگر به فروشندگان اتومبيل با SEO كمك مي كنيد ، بايد به فكر توليد كنندگان مختلف ، انواع وسايل نقليه در حال فروش (جديد و استفاده شده) ، خدمات تعمير ارائه شده ، تعداد وب سايت ها و مكان هايي باشيد كه شما مديريت خواهيد كرد ، مورد نياز سازنده - از جمله موارد ديگر.

بنابراين برخي از استراتژي هاي بهينه سازي جستجو بايد هنگام كار با نمايندگي خودرو از آنها استفاده كنيد؟ در اينجا چند توصيه SEO وجود دارد.
Google براي كسب و كار من

نشان داده شده است كه كسب و كار من در Google ارتباط مستقيمي با SEO محلي دارد - به خصوص وقتي كه در Google-3-Pack Google محلي نمايش داده مي شود.

يكي از عوامل مهم Google My Business اين است كه اطمينان حاصل كنيد كه اطلاعات نمايندگي صحيح است و حاوي اطلاعات ارزشمندي است كه جستجوگرها به آنها كمك مي كنند. اين براي بازارهاي رقابتي مهم است - به ويژه هنگامي كه فقط تعداد معدودي سايت در صفحه اول نتايج جستجوي Google ظاهر مي شوند. در اينجا برخي از ويژگي هاي كليدي Google براي كسب و كار من براي استفاده از آنها آورده شده است:
نام ، آدرس و شماره تلفن

اطمينان حاصل كنيد كه نام ، آدرس و شماره تلفن نمايندگي صحيح است. (اگر شماره رايگان داريد ، اطمينان حاصل كنيد كه شماره تلفن كد منطقه LOCAL شماره شما در ليست Google My Business است.) مهم است كه اين اطلاعات در تمام فهرستهاي محلي محلي كه نمايندگي در آن ذكر شده باشد ، يكسان باشد. .
دسته بندي ها

Google My Business به شما امكان مي دهد دسته ها (يك دسته اصلي و دسته هاي اضافي) را براي توصيف آنچه كه نمايندگي شما ارائه مي دهد ، انتخاب كنيد. حتي اگر دسته هايي كه انتخاب مي كنيد در رتبه بندي هاي محلي تأثير مي گذارد ، به خاطر داشته باشيد كه مقوله ها فقط يكي از عوامل زيادي هستند كه تعيين مي كنند چگونه رتبه بندي در نتايج جستجو را تعيين مي كنيد.

    اين دسته ها به شما كمك مي كنند تا شما را با مشترياني بالقوه كه در جستجوي آنچه كه نمايندگي اتومبيل شما مي فروشد ، متصل كند. شما مي توانيد يك دسته اصلي و دسته هاي اضافي را انتخاب كنيد - اما با انتخاب دسته بندي هاي بيش از حد ، از اين حالت سبقت نگيريد. خاص باشيد. تا حد امكان چند دسته را براي توصيف قسمت اصلي تجارت نمايندگي خود انتخاب كنيد.
    اگر دسته اي كه مي خواهيد استفاده كنيد در دسترس نيست ، يك دسته كلي را انتخاب كنيد كه هنوز هم دقيق است. شما نمي توانيد دسته بندي هاي خود را ايجاد كنيد. در اينجا چند دسته مثال وجود دارد كه مي توانيد از آنها استفاده كنيد:
        فروشنده ماشين
        نمايندگي فروش اتومبيل
        فروشنده BMW
    به خاطر داشته باشيد كه اگر به اندازه رتبه بندي رتبه بندي نمي كنيد ، تغيير دسته بندي ها ممكن است باعث بهبود رتبه شما شود. ممكن است لازم باشد مقوله هاي خود را نيشگون گيري كنيد تا درست آن را پيدا كنيد. اگر يكي از دسته هاي خود را اضافه يا ويرايش كنيد ، ممكن است توسط Google از شما خواسته شود تا دوباره شغل خود را تأييد كنيد. (اين فقط به Google كمك مي كند تا صحت اطلاعات كسب و كار شما را تأييد كند.)

عكس

Google از مشاركت عكس در Google براي كسب و كار من براي كمك به رتبه بندي مشاغل در جستجوي محلي استفاده مي كند. عكسهاي اتومبيل هاي جديد و استفاده شده را در قرعه كشي نمايندگي خود نشان دهيد - و حتما آنها را مرتباً به روز كنيد. بعد از فروش ، مطمئن شويد كه فرم رضايت عكس را امضا كرده ايد و از آنها مي پرسيد كه آيا مي توانيد با ماشين جديد خود با عكس جديد از مشتريان خوشحال خود عكس بگيريد تا در Google My Business (و ساير سيستم عامل هاي رسانه هاي اجتماعي ديگر خود بارگذاري كنيد).

اگر يك آژانس بازاريابي ديجيتال يا يك مدير فروش در يك نمايندگي هستيد ، گرفتن افراد فروشنده براي بارگذاري عكس در Google براي كسب و كار من مي تواند چالش برانگيز باشد. ابزار LocalPics Steady Demand باعث مي شود تا با فروش خودكار يادآوري پيامك ، تصاوير فروش مشتريان خوشحال را در اتومبيل هاي جديد خود ارسال كنند. شما به سادگي فركانس اين يادآوري ها را تنظيم مي كنيد. ابزار LocalPics بطور خودكار پيامهاي متني را به بازخوردهاي فروش ارسال مي كند و به آنها يادآوري مي كند كه عكسهاي خود را ارسال كنند:

تمام كارهاي فروش بايد انجام دهند صرفه جويي در عكس مشتريان خود در گوشي آنها. شما يادآوري پيام هاي متني را براي هر نماينده فروش تنظيم مي كنيد و هنگامي كه آنها يادآوري پيام متني را دريافت مي كنند ، تيم فروش مجبور است به سادگي وارد تصاوير گوشي هوشمند خود شده و تصاوير خود را از طريق پيام متني بارگذاري كند و عكس ها به طور خودكار در نمايندگي هاي Google نمايندگي من ارسال مي شوند. ليست كسب و كار! (آنها همچنين مي توانند در هر زمان كه بخواهند عكس هاي خود را به Google My Business ارسال كنند - لازم نيست منتظر پيام هاي متني يادآوري باشند.)
فيلم هاي

Google اخيراً شروع به اجازه دادن به مشاغل براي بارگذاري ويدئوهاي 30 ثانيه اي در ليست Google My Business كرده است. فيلم ها راهي عالي براي نشان دادن منحصر به فرد بودن نمايندگي هاي شما هستند. اين فيلم ها به صورت خودكار در دستگاه هاي تلفن همراه پخش مي شوند - كه در آن بسياري از افراد ماشين خود را جستجو مي كنند - بنابراين بايد چندين فيلم براي نمايش اتومبيل و آنچه در نمايندگي شما اتفاق مي افتد را درج كنيد.
بررسي ها

بررسي هاي آنلاين براي زماني كه افراد به جستجوي نوع مناسب خودرو و نمايندگي هايي كه بايد آن خودرو را خريداري كنند بسيار مهم است. اطمينان حاصل كنيد كه از مشتريان خوشحال مي توانيد نظرات خود را در ليست «Google براي كسب و كار من» بگذاريد و با پاسخگويي به تمام بررسيهاي باقي مانده در ليست Google My Business خود ، اطمينان حاصل كنيد كه از اين كار خودداري مي كنيد.
سوال ها و جواب ها

ويژگي Q&A Google براي كسب و كار من چند ماه است كه وجود دارد ، اما هنوز بسياري از مشاغل از آن چيزي نمي دانند - يا به آن توجه مي كنند. اين مهم است كه شما دائماً به سؤالاتي كه از نمايندگي شما پرسيده مي شود درنظر بگيريد و سريعاً با جواب صحيح به آن سؤالات پاسخ دهيد.

دقيقاً مانند اكثر موارد در Google براي كسب و كار من ، هر كسي مي تواند به سؤالاتي كه پرسيده مي شود پاسخ دهد - و اين بدان معني است كه اطلاعات غلط را مي توان به راحتي در مورد نمايندگي هاي شما و اتومبيل هاي موجود در مورد شما اطلاعات كسب كرد. اطمينان حاصل كنيد كه شخصي را در تيم خود داريد تا بتوانيد پرسش و پاسخ را در ليست خود مشاهده كند.

همچنين ، حتما داشبورد GMB خود را بررسي كنيد. به ياد داشته باشيد ، تقريباً هر كسي مي تواند در ليست Google My Business شما تغييراتي ايجاد كند. شما مي خواهيد بررسي كنيد تا مطمئن شويد كه كسي اطلاعات شما را بدون اطلاع شما تغيير نكرده است.
دايركتوري هاي آنلاين (به خصوص دايركتوري هاي اتومبيل)

اگر به دنبال راه هايي براي بهبود رتبه بندي نمايندگي و نمايه بك لينك هستيد ، دايركتوري هاي آنلاين اتومبيل مكاني عالي براي شروع هستند. ارسال سايت نمايندگي خود به دايركتوري آنلاين خودرو يا دايركتوري آنلاين كه داراي دسته خودرو است مي تواند به ساختن نمايه بك لينك شما كمك كند. علاوه بر اين ، بسياري از اين فهرست هاي آنلاين در صفحه اول نتايج جستجوي Google نشان داده مي شوند ، بنابراين اگر نمايندگي شما در آنها ذكر نشده است ، از دست مي دهيد.

تعداد كمي دايركتوري آنلاين خودرويي پرداخت و رايگان وجود دارد. Yelp ، YellowPages ، Bing و غيره برخي از دايركتوري هاي آنلاين بزرگتر هستند كه داراي دسته بندي اختصاصي اتومبيل هستند كه مي توانيد به صورت رايگان در ليست آنها قرار بگيريد. اطمينان حاصل كنيد كه نام ، آدرس و شماره نمايندگي (NAP) نمايندگي شما با اطلاعاتي كه در Google My Business ذكر كرده ايد مطابقت دارد.
بررسي هاي آنلاين

بررسي هاي آنلاين مهم است. اگر نمايندگي شما نظرات بدي دارد ، افراد كمتر به شما اعتماد مي كنند. سايت هاي بررسي اختصاصي براي بررسي خودرو و بررسي نمايندگي هاي خودرو وجود دارد. سايت هايي مانند Kelley Blue Book ، DealerRater ، Cars.com و Edmunds تنها چند سايت هستند كه بررسي نظرات نمايندگي ها را براي مصرف كنندگان آسان مي كند. DealerRater حتي به مصرف كنندگان اين امكان را مي دهد تا كارمندان خود را كه در يك نمايندگي خاص با آنها كار كرده اند فهرست و بررسي كند:

اگر آنها يك تجربه منفي با نمايندگي شما - يا يكي از كارمندان شما داشته باشند - مي توانيد شرط بندي كنيد كه مشتري ناراضي يك بررسي را ترك كند. (و به ياد داشته باشيد كه بررسي ها فقط در مورد فروش ماشين جديد و استفاده شده شما باقي نمي ماند - آنها همچنين در مورد تعميرگاه شما باقي مانده اند!)

سكوهاي نرم افزاري وجود دارد كه مي توانيد در سايت نمايندگي خود نصب كنيد كه باعث مي شود مشتريان براي بررسي نمايندگي خود نظر را راحت تر كنند. اين ابزارها همچنين نظارت و انحراف بررسيهاي منفي را در وب سايتهاي مرور خاص ساده مي كنند. (توجه داشته باشيد كه Google اخيراً خط مشي هاي خود را تغيير داده و ديگر از "review gating" پشتيباني نمي كند - نرم افزاري كه اجازه نمي دهد يك بررسي منفي در Google My Business ارسال شود.)

توجه: بسياري از توليد كنندگان خودرو دلاري دلاري را براي فروش و تبليغات ارائه مي دهند. با اين حال ، گاهي اوقات آنها در صورت استفاده از برنامه هاي ويژه كليد در دست از فروشندگان تأييد شده توسط سازنده ، پول را براي فروشندگان آسان تر مي كنند. به عنوان نمونه ، اگر يك ابزار نرم افزار بازاريابي شهرت را ارائه مي دهيد كه مي تواند به نمايندگي كمك كند تا بررسي هاي آنلاين را انجام دهد ، نمايندگي ممكن است به جاي استفاده از DealerRater ، به دليل اينكه "توسط" سازنده تأييد شده است ، انگيزه داده شود. (و اين مربوط به بازاريابي و تبليغات ديگر نيز مي شود - نه فقط بازاريابي شهرت.)
كلمات كليدي با دم بلند را انتخاب كنيد

انتخاب كلمات كليدي مناسب هميشه بخشي از سئو بوده است. شما مي خواهيد كلمات كليدي را انتخاب كنيد كه فركانس جستجو بالايي دارند ، از رقابت متوسط ​​و كم برخوردار هستند ، كه ارتباط مستقيمي با محتواي وب سايت شما دارند - و عباراتي كلمات كليدي هستند كه خريداران بالقوه خودرو شما در واقع از آنها براي جستجوي اتومبيل و خدمات استفاده مي كنند. نمايندگي هاي نمايندگي

هنگام انتخاب كلمات كليدي براي صفحات سايت ، نوشتن كلمات كليدي طولاني (به عنوان مثال "ويژگي هاي Ford Mustang GT 2018") شانس بهتري براي رتبه بندي در نتايج جستجوي گوگل نسبت به يك عبارت كوتاه كوتاه و عمومي مانند "فورد" داريد. ماشين ها."

ساير كلمات كليدي مربوط به جستجوي خودرو - مانند "MSRP" و "ليست ليست" - كلمات كليدي هستند كه بايد به زرادخانه خود اضافه كنيد.
بهينه سازي تصاوير

به گفته گوگل ، جستجوهاي "تصاوير [از مارك خودرو]" نسبت به سال گذشته 37٪ افزايش يافته است . اين بدان معناست كه هنگام بارگيري تصاوير مختلفي از اتومبيل هاي مورد نياز براي فروش در اتومبيل خود ، حتما كلمات "تصاوير از" و نام تجاري ، ساخت و مدل را در صورت لزوم وارد كنيد.

به عنوان مثال ، اگر فضاي داخلي Dodge Challenger 2018 را نشان مي دهيد ، ممكن است بخواهيد كه پرونده واقعي تصوير را "image-of-dodge-sfallen-2018-awd-front-seat-Interior.png" نامگذاري كرده و از آن استفاده كنيد. alt tag "تصاوير Dodge Challenger 2018 AWD جلو صندلي هاي داخلي براي فروش در Cedar Rapids."

مانند همه موارد مرتبط با سئو ، از استراتژي "تصاوير" استفاده كنيد. بيش از حد از آن استفاده نكنيد ، اما بايد بخشي از استراتژي بهينه سازي تصوير شما تا حدي در صفحات خاص نماي كلي خودرو باشد.

براي اتصالات محلي بهينه سازي كنيد

نكته اي كه بسياري از نمايندگي هاي اتومبيل قادر به درك آن نيستند اين است كه چقدر مهم است كه اتصالات محلي برقرار كنيد - نه تنها براي اهداف سئو محلي بلكه براي اعتماد و پشتيباني جامعه نيز. شما بايد حداقل در يكي از صفحات سايت خود ارتباطي برقرار كنيد كه مربوط به آنچه در جامعه / شهر محلي شما اتفاق مي افتد باشد.

به عنوان مثال ، در صفحه درباره ما ، ممكن است بخواهيد پيوندي را به صفحه اختصاصي شهر درج كنيد كه درباره آنچه در شهر شما اتفاق مي افتد صحبت مي كند. آيا رژه 4 ژوئيه برگزار مي شود؟ و اگر چنين است ، آيا شما يك شناور داريد يا مبلغي را براي شهرداري اين شهر اهدا مي كنيد تا بتوانيد سوار شويد؟ اگر از يك موسسه خيريه محلي حمايت مالي مي كنيد يا به اتاق تجارت تعلق داريد ، بسيار جالب است كه در يكي از اين صفحات محلي (ذكر نام شهرتان) ذكر كنيد و درباره اينكه نقش نمايندگي شما چيست و چه كاري انجام مي دهيد صحبت كنيد. آيا يك پياده روي خيريه در آينده وجود دارد يا به پناهگاه محلي حيوانات خود اهدا مي كنيد؟ تصاوير را به اشتراك بگذاريد (و حتما از برچسب هاي alt استفاده كنيد) و در مورد كارهايي كه براي كمك به شما مي نويسند ، بنويسيد.

همه اين اطلاعات نه تنها به بهينه سازي SEO محلي شما كمك مي كند زيرا در حال استفاده از نام شهري هستيد كه مي خواهيد براي آن رتبه بندي كنيد ، بلكه باعث ايجاد اراده خوبي براي مشتريان آينده مي شود. علاوه بر اين ، مي توانيد پيوندهايي به اين موسسات خيريه و سازمان هاي مختلف ايجاد كنيد و از آنها بخواهيد كه به نوبه خود ، پيوندي را براي سايت خود ايجاد كنند. بك لينك سازي محلي در بهترين حالت!
طرحواره

اگر مي خواهيد شانس گوگل - و ساير موتورهاي جستجو - را بفهميد كه صفحات سايت شما در مورد چيست ، استفاده از نشانه گذاري طرحواره باعث مي شود رقابت بيشتري براي شما رقم بخورد. (و شانس وجود دارد كه رقيبان نمايندگي اتومبيل شما هنوز از مارك طرحواره استفاده نمي كنند .)

شما مي خواهيد با استفاده از طرحواره "Type" Vehicle شروع كرده و سپس با استفاده از كد اتوماتيك طرحواره اتومبيل JSON-LD ، هر خودروي خاص را مشخص كنيد. مي توانيد دستورالعمل Schema.org را براي استفاده از Schema Markup for Cars در Schema.org پيدا كنيد. در زير نمونه اي از نشانگر طرحواره JSON-LD براي يك Golf Golf Volkswagen 2009 به نظر مي رسد:

براي يادگيري بيشتر ، به قسمت پادكست SEO براي نمايندگي هاي اتومبيل گوش دهيد!

اگر مي خواهيد اطلاعات بيشتري در مورد پيچيدگي هاي نمايندگي هاي اتومبيل و استراتژي هاي بهينه سازي جستجو بياموزيد ، حتماً مصاحبه من را در مورد سئو MozPod براي نمايندگي هاي اتومبيل گوش دهيد .

در اين پادكست مباحث ديگري مانند:

    آنچه در برچسب عنوان صفحه شما درج نمي شود
    چگونه تعيين كنيم كه آيا شما واقعاً وب سايت نمايندگي خود را داريد يا نه
    اگر نمايندگي شما مكانهايي را جابجا مي كند ، چگونه مي توان آن را اداره كرد
    چرا استفاده از اطلاعات توصيف اتومبيل ارائه شده توسط كلمات كليدي كلمه ايده بد است
    آيا واقعاً "متعلق به خانواده" اهميت دارد؟
    نحوه اداره فروشندگان خودرو با چندين مكان
    چگونه با نشان دادن كارمندان خود ، با صفحات سرويس اتومبيل خود خلاق شويد
    چرا وبلاگ نويسي يك استراتژي ضروري SEO و برخي ايده هاي موضوع براي شروع كار است
    راه هاي دريافت بك لينك هاي محلي
    نكاتي براي دريافت نظرات آنلاين
    چه استراتژي ديگري براي بازاريابي ديجيتال بايد امتحان كنيد و چرا
    و بيشتر

درباره sherrybonelli -

شري بونلي ، صاحب بازاريابي ديجيتالي پرندگان اوليه ، داراي 19 سال تجربه بازاريابي ديجيتال است. وي در سئو ، بازاريابي مشهور ، رسانه هاي اجتماعي ، بازاريابي محتوا ، تبليغات بازاريابي و نمايش و ساير استراتژي هاي يكپارچه بازاريابي ديجيتال كه به موفقيت در كسب و كار محلي و ملي به صورت آنلاين موفق است ، تخصص دارد. او عاشق تركيب استراتژي هاي ديجيتال براي به دست آوردن نتيجه است!

شرري در سال 1998 وب سايت تجارت الكترونيكي محصولات بارداري و كودك را راه اندازي كرد و توسط مجله بارداري به عنوان يكي از 10 وب سايت برتر انتخاب شد. وي در نمايشگاه TODAY ، CNN ، ABC News و ساير رسانه ها ظاهر شده است .

شرري داراي يك استاد بازاريابي اينترنتي و سخنران مكرر در رويدادهاي صنعت و وبينارها است. او همچنين يك وبلاگ نويس مهمان در سايت هاي پيشرو در بازاريابي ديجيتال است: موتور جستجو زمين ، Moz ، ژورنال موتور جستجو ، SCORE ، ژئو ماركتينگ / Yext ، بازاريابي Duct Tape ، SEO براي رشد ، زمين بازاريابي ، SEMrush ، كريدور تجاري و ديگران.

او به عنوان يك مربي SCORE براي بخش SCORE East Iowa مركزي ، از داوطلب كردن وقت خود براي كمك به مشاغل كوچك و متوسط ​​با استراتژي هاي بازاريابي ديجيتال خود لذت مي برد.

شرري مالك بازاريابي ديجيتالي پرندگان اوليه ( www.earlybirddigitalmarketing.com ) يك آژانس بازاريابي ديجيتال است كه به مشاغل كمك مي كند تا در اينترنت پيدا شوند. به وي مي توان به sherry@earlybirddigitalmarketing.com يا 319-409-3287 رسيد .

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ] [ ۰۲:۴۷:۱۴ ] [ ترافيگ سئو ]
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By blog9 :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
آرشيو مطالب
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب