یکشنبه ۰۹ اردیبهشت ۰۳

به داده هاي خود اعتماد كنيد: چگونه مي توانيد اسپم ها ، ربات ها و ساير ترافيك ناخواسته را در Google Analytics فيلتر كنيد

۱۴۷ بازديد

شكي نيست كه Google Analytics يكي از مهمترين ابزاري است كه مي توانيد براي درك رفتار كاربران خود و سنجش عملكرد سايت خود استفاده كنيد. دليلي وجود دارد كه ميليون ها نفر در سراسر جهان از آن استفاده مي كنند.

اما عليرغم اينكه چنين بخش اساسي در فرآيند تصميم گيري براي بسياري از مشاغل و وبلاگ ها هستم ، من اغلب سايت هايي (از هر اندازه) را مشاهده مي كنم كه بعد از نصب كد رهگيري ، فيلتر داده اي كمي انجام مي دهند يا خير ، اين يك اشتباه بزرگ است.

به يك ويژگي Google Analytics بدون داده هاي فيلترشده فكر كنيد به عنوان يكي از آن كيك هاي استريو فوم با قطعات خوراكي. ممكن است از بالا اصيل به نظر برسد و حتي ممكن است هنگام بريدن يك برش ، احساس صحيح نيز داشته باشيد ، اما هرچه عميق تر و عميق تر مي شويد متوجه مي شويد كه قسمت اعظم آن مصنوعي است.

اگر جزو كساني هستيد كه Google Analytics خود را به درستي پيكربندي نكرده ايد و فقط به گزارش هاي خلاصه توجه مي كنيد ، احتمالاً متوجه نخواهيد شد كه انواع اطلاعات جعلي با داده هاي كاربر واقعي شما وجود دارد.

و به عنوان يك نتيجه ، شما متوجه نخواهيد شد كه تلاشهاي شما در تجزيه و تحليل داده هايي كه نشان دهنده عملكرد واقعي سايت شما نيست ، تلف نمي شوند.

براي اينكه مطمئن شويد فقط مواد اوليه واقعي را دريافت مي كنيد و مانع از خوردن آن تكه از استروفيوم مي شويد ، من به شما نشان مي دهم كه چگونه از ابزارهايي كه GA ارائه مي دهد براي از بين بردن تمام اضافي مصنوعي كه گزارشات شما را برطرف مي كند و داده هاي شما را خراب مي كند ، نشان مي دهم.
تهديدات متداول Google Analytics

از آنجا كه بسياري از افرادي كه من با آنها كار كرده ام مي دانم ، من هميشه به دقت داده ها وسواس داشته ام ، عمدتاً به دليل اينكه به عنوان بازارياب / تحليلگر هيچ چيز بدتر از اين واقعيت نيست كه متوجه شويد كه تصميم اشتباهي گرفته ايد زيرا داده هاي شما نبوده است. دقيق. به همين دليل است كه من به طور مداوم روشهاي جديد بهبود آن را بررسي مي كنم.

در نتيجه آن تحقيقات ، من اولين پست Moz خود را در مورد اهميت فيلتر در Analytics نوشتم ، به خصوص در مورد اسپم شبح ، كه در آن زمان يك مشكل قابل توجه بود و هنوز هم (هرچند در حد كمتري).

در حالي كه روشهاي توصيف شده هنوز هم بسيار مفيد هستند ، من از آن زمان به دنبال راه حل هايي براي انواع ديگر اسپم هاي Google Analytics و تهديدات ديگري كه ممكن است به اندازه آزار دهنده نباشند نيستم ، اما براي Analytics شما به همان اندازه يا حتي مضر تر هستند.

بياييد يك به يك بررسي كنيم.
ارواح ، خزنده ها و انواع ديگر هرزنامه ها

تيم GA كار بسيار خوبي را در زمينه كار با اسپم هاي شبح انجام داده است. ميزان آن به ميزان چشمگيري نسبت به سال گذشته در مقايسه با شيوع بيماري در سال 2015/2017 كاهش يافته است .

با اين حال ، ميليون ها كاربر فعلي و هزاران كاربر جديد و ناآگاه كه هر روز به آن مي پيوندند ، به علاوه كنجكاوي اكثريت براي كشف دليل اينكه كسي به سايت خود پيوند مي دهد ، باعث مي شود Google Analytics خيلي هدف را براي اسپم ها جذاب كند تا آن را تنها نگذارند.

همين منطق را مي توان براي هر ابزاري كه مورد استفاده گسترده قرار مي گيرد اعمال كرد: مهم نيست كه چه تدابيري امنيتي در نظر گرفته است ، هميشه افرادي وجود خواهند داشت كه براي منافع خود سوء استفاده كنند. بنابراين ، اضافه كردن يك لايه امنيتي اضافي عاقلانه است.

به عنوان مثال ، محبوب ترين CMS: Wordpress را انتخاب كنيد. با وجود برخي اقدامات امنيتي داخلي ، اگر براي محافظت از آن اقدامات ديگري (مانند تعيين نام كاربري و رمزعبور قوي يا نصب افزونه امنيتي) انجام ندهيد ، خطر هك شدن وجود دارد.

همين مورد در مورد Google Analytics نيز اتفاق مي افتد ، اما به جاي افزونه ها ، از فيلترهايي براي محافظت از آن استفاده مي كنيد.
در كدام گزارش ها مي توانيد به دنبال هرزنامه باشيد؟

ترافيك هرزنامه معمولاً به عنوان Referral نمايش داده مي شود ، اما مي تواند در هر بخشي از گزارشهاي شما حتي در مكانهاي غيرمترقبه مانند يك زبان يا عنوان صفحه ظاهر شود.

بعضي اوقات اسپم ها با استفاده از URL هاي غلط و شباهتي كه بسيار شبيه به وب سايت هاي شناخته شده هستند ، احمق مي شوند و يا ممكن است سعي كنند با استفاده از شخصيت هاي غيرمعمول و ايموجي ها به نام منبع ، توجه شما را جلب كنند.

مستقل از نوع هرزنامه ، 3 كار وجود دارد كه هميشه هنگام فكر كردن كه يكي از گزارش هاي خود را پيدا كرده ايد بايد انجام دهيد:

    هرگز از URL مشكوك بازديد نكنيد. در بيشتر مواقع سعي مي كنند چيزي را به شما بفروشند يا خدمات خود را ارتقا دهند ، اما برخي از اسپم ها ممكن است برخي از اسكريپت هاي مخرب را در سايت خود داشته باشند.
    اين بدون شك است ، اما هرگز اسكريپت ها را از سايت هاي ناشناخته نصب نكنيد. اگر به دلايلي كه انجام داده ايد ، بلافاصله آن را حذف كرده و سايت خود را براي بدافزار اسكن كنيد.
    اسپم را در Google Analytics خود فيلتر كنيد تا اطلاعات شما پاك شود (اطلاعات بيشتر در مورد زير).

اگر مطمئن نيستيد كه ورود به گزارش شما واقعي است ، سعي كنيد URL را به نقل از آن جستجو كنيد ("shembull.com"). مرورگر شما سايت را باز نمي كند ، اما در عوض نتايج جستجو را به شما نشان مي دهد. اگر اين اسپم باشد ، معمولاً پست ها يا فروم هايي را مشاهده مي كنيد كه از آن شكايت دارند.

اگر هنوز نمي توانيد اطلاعات مربوط به آن ورودي را پيدا كنيد ، به من فرياد بزنيد - ممكن است دانش شما را داشته باشم.
ترافيك ربات

ربات بخشي از نرم افزار است كه اسكريپت هاي خودكار را از طريق اينترنت براي اهداف مختلف اجرا مي كند.

انواع رباتها وجود دارد . برخي از آنها اهداف خوبي دارند ، مانند ربات هاي مورد استفاده براي بررسي محتواي داراي حق چاپ يا مواردي كه سايت شما را براي موتورهاي جستجوگر فهرست مي كند و برخي ديگر نه چندان زياد ، مانند مواردي كه محتواي شما را براي كلون كردن در مي آورند.

گزارش ترافيك ربات 2016. منبع: Incapsula

در هر صورت ، اين نوع ترافيك براي گزارش شما مفيد نيست و ممكن است حتي به دليل مقدار و همچنين به دليل شناسايي آن (و بنابراين فيلتر كردن آن) سخت تر از هرزنامه باشد.

شايان ذكر است كه مي توانيد ربات ها را از روي سرور شما مسدود كنيد تا دسترسي كامل آنها به سايت شما متوقف شود ، اما اين امر معمولاً شامل ويرايش پرونده هاي معقول است كه به دانش فني بالايي احتياج دارند ، و همانطور كه قبلاً نيز گفتم ، ربات هاي خوبي نيز وجود دارد.

بنابراين ، مگر اينكه يك حمله مستقيم دريافت كنيد كه منابع شما را كم كند ، توصيه مي كنم فقط آنها را در Google Analytics فيلتر كنيد.
در كدام گزارش ها مي توانيد به دنبال ترافيك بات باشيد؟

ربات ها معمولاً به عنوان ترافيك مستقيم در Google Analytics نشان داده مي شوند ، بنابراين بايد بتوانيد به دنبال الگوهاي در ابعاد ديگر باشيد تا بتوانيد آن را فيلتر كنيد. به عنوان مثال ، شركت هاي بزرگ كه از ربات ها براي حركت در اينترنت استفاده مي كنند ، معمولاً يك ارائه دهنده خدمات منحصر به فرد خواهند داشت.

در ادامه در اين باره به جزئيات بيشتري خواهم پرداخت.
ترافيك داخلي

اكثر كاربران نگران و نگراني از هرزنامه را دارند ، كه طبيعي است - هيچ كس URL هاي عجيب و غريب را كه در گزارش هاي خود نشان مي دهند دوست ندارند. با اين حال ، هرزنامه بزرگترين تهديد براي Google Analytics شما نيست.

شما هستيد!

ترافيك ايجاد شده توسط افراد (و ربات ها) كه در سايت كار مي كنند ، علي رغم تأثير منفي بسيار زياد ، اغلب ناديده گرفته مي شوند. دليل اصلي اين امر بسيار مضر است كه بر خلاف هرزنامه ، شناسايي ترافيك داخلي هنگامي كه به آنالايزيت شما برخورد كرد ، شناسايي مي شود و مي تواند به راحتي با داده هاي كاربر واقعي شما مخلوط شود.

انواع مختلفي از ترافيك داخلي و روش هاي مختلف مقابله با آن وجود دارد.
ترافيك مستقيم داخلي

آزمايش كنندگان ، توسعه دهندگان ، تيم بازاريابي ، پشتيباني ، برون سپاري ... اين ليست ادامه دارد. هر يك از اعضاي تيم كه به هر منظور به وب سايت شركت يا وبلاگ مراجعه مي كنند مي تواند كمك كننده باشد.

در كدام گزارش ها مي توانيد به دنبال ترافيك مستقيم داخلي باشيد؟

درصورتي كه شركت شما از دامنه ISP خصوصي استفاده نكند ، اين شناسايي پس از برخورد با شما دشوار است و معمولاً در Google Analytics به صورت مستقيم نشان داده مي شود.

سايت ها / ابزارهاي شخص ثالث

اين نوع ترافيك داخلي شامل ترافيكي است كه هنگام استفاده از ابزارهايي براي كار در سايت به طور مستقيم توسط شما يا تيم شما ايجاد مي شود. به عنوان مثال ، ابزارهاي مديريتي مانند Trello يا Asana ،

اين همچنين ترافيك ناشي از ربات هاي انجام كار اتوماتيك را براي شما در نظر مي گيرد. به عنوان مثال ، سرويس هايي كه براي نظارت بر عملكرد سايت شما مانند Pingdom يا GTmetrix استفاده مي شوند.

برخي از انواع ابزارهايي كه بايد در نظر بگيريد:

    مديريت پروژه
    مديريت رسانه هاي اجتماعي
    خدمات نظارت بر عملكرد / به موقع
    ابزارهاي جستجوگرها

در كدام گزارش ها مي توانيد به دنبال ترافيك ابزارهاي شخص ثالث داخلي باشيد؟

اين ترافيك معمولاً به عنوان ارجاع در Google Analytics نشان داده مي شود.

محيط هاي توسعه / مرحله بندي

برخي از وب سايت ها قبل از اعمال آنها در سايت اصلي از يك محيط آزمايش استفاده مي كنند. به طور معمول ، اين محيط هاي مرحله بندي كد رديابي مشابه سايت توليد دارند ، بنابراين اگر آن را فيلتر نكنيد ، تمام آزمايشات در گوگل آناليتيكس ضبط مي شود.

در كدام گزارش ها مي توانيد به دنبال محيط هاي توسعه / مرحله بندي باشيد؟

اين ترافيك معمولاً به صورت مستقيم در Google Analytics نشان داده مي شود ، اما مي توانيد آن را با نام ميزبان خاص خود (بيشتر در مورد اين مورد بعدي) پيدا كنيد.

سايت هاي بايگاني وب و سرويس هاي ذخيره سازي

سايتهاي بايگاني مانند ماشين Wayback نماهاي تاريخي وب سايت ها را ارائه مي دهند. دليل اينكه مي توانيد آن بازديدها را در Analytics خود مشاهده كنيد - حتي اگر آنها در سايت شما ميزباني نباشند - اين است كه هنگامي كه ربات Wayback Machine محتواي شما را در بايگاني خود كپي مي كند ، كد رهگيري در سايت شما نصب شده است.

يك چيز براي يقين است: وقتي شخصي مي خواهد بررسي كند كه سايت شما در سال 2015 چگونه به نظر مي رسد ، آنها قصد خريد چيزي از سايت شما را ندارند - آنها فقط اين كار را از كنجكاوي انجام مي دهند ، بنابراين اين ترافيك مفيد نيست.
در كدام گزارش ها مي توانيد از سايتهاي بايگاني وب و سرويسهاي ذخيره به دنبال ترافيك باشيد؟

همچنين مي توانيد اين ترافيك را در گزارش نام ميزبان مشخص كنيد.

درك اساسي از فيلترها

راه حل هاي ذكر شده در زير از فيلترهاي Google Analytics استفاده مي كنند ، بنابراين براي جلوگيري از بروز مشكلات و سردرگمي ، به درك اساسي در مورد نحوه كار آنها و بررسي برخي پيش نيازها نياز داريد.
مواردي كه بايد قبل از استفاده از فيلترها در نظر بگيريد:
1. يك منظره فيلتر نشده ايجاد كنيد.

قبل از انجام هر كاري ، توصيه مي شود منظره اي نامحدود ايجاد كنيد . اين به شما كمك مي كند تا اثربخشي فيلترهاي خود را پيگيري كنيد. بعلاوه ، در صورت بروز خطا ، به عنوان پشتيبان كار مي كند.
2. حتماً مجوزهاي صحيح را داشته باشيد.

براي ايجاد فيلترها به مجوزهاي ويرايش در سطح حساب احتياج داريد. مجوزها را در سطح مشاهده ويرايش كنيد يا سطح آن كار نخواهد كرد.
3. فيلترها به صورت برگشت پذير كار نمي كنند.

در GA ، داده هاي تاريخي جمع نشده ، حداقل به طور دائم حذف نمي شوند. به همين دليل هر چه زودتر فيلترها را روي داده هاي خود بماليد ، بهتر مي شود.
4- تغييرات ايجاد شده توسط فيلترها دائمي است!

اگر فيلتر شما به درستي تنظيم نشده است زيرا شما عبارت صحيحي را وارد نكرده ايد (از دست رفتن ورودي هاي مربوطه ، يك تايپي ، يك فضاي اضافي ، و غيره) ، شما خطر از دست دادن داده هاي ارزشمند را پيش از اين پيش بيني مي كنيد. هيچ راهي براي بازيابي داده هاي فيلتر شده وجود ندارد.

اما نگران نباشيد - اگر توصيه هاي زير را دنبال مي كنيد ، نبايد مشكلي داشته باشيد.
5- منتظر آن باشيد.

در بيشتر مواقع مي توانيد تأثير فيلتر را در عرض چند دقيقه يا حتي چند ثانيه پس از استفاده از آن مشاهده كنيد. با اين حال ، به طور رسمي ممكن است بيست و چهار ساعت طول بكشد ، بنابراين صبور باشيد.
انواع فيلترها

دو نوع فيلتر اصلي وجود دارد: از پيش تعريف شده و سفارشي.

فيلترهاي از پيش تعريف شده بسيار محدود هستند ، بنابراين به ندرت از آنها استفاده مي كنم. من ترجيح مي دهم از موارد دلخواه استفاده كنم زيرا آنها اجازه مي دهند عبارات منظم داشته باشند و همين امر باعث انعطاف پذيري آنها مي شود.

در فيلترهاي سفارشي ، پنج نوع وجود دارد: محروميت ، شامل ، حروف بزرگ / بزرگ ، جستجو و جايگزيني و پيشرفته.

در اينجا از دو مورد اول استفاده خواهيم كرد: حذف و شامل. بقيه را براي يك مناسبت ديگر ذخيره خواهيم كرد.
ملزومات اصطلاحات منظم

اگر از قبل مي دانيد كه چگونه مي توانيد با عبارات منظم كار كنيد ، مي توانيد به قسمت بعدي برويد.

REGEX (كوتاه براي عبارات منظم) رشته هاي متني هستند كه براي استفاده از برخي كاراكترهاي خاص ، مطابقت دارند. اين كاراكترها به همخواني چندين ورودي در يك فيلتر واحد كمك مي كنند.

اگر چيزي در مورد آنها نمي دانيد نگران نباشيد. ما فقط از اصول اوليه استفاده خواهيم كرد و براي برخي از فيلترها ، فقط بايد عباراتي را كه از قبل ساخته ام ، COPY-PASTE كنيد.
شخصيت هاي خاص REGEX

بسياري از شخصيت هاي خاص در REGEX وجود دارد ، اما در مورد اصول اوليه GA مي توانيم روي سه مورد تمركز كنيم:

    ^ مراقبت: براي نشان دادن شروع يك الگوي ،
    علامت دلار آمريكا: براي نشان دادن پايان الگوي ،
    | لوله يا نوار: به معناي "OR" است و از آن براي نشان دادن اينكه شما الگوي جديدي را شروع مي كنيد استفاده مي شود.

هنگام استفاده از شخصيت لوله ، هرگز نبايد:

    آن را در ابتداي بيان قرار دهيد ،
    آن را در انتهاي بيان قرار دهيد ،
    2 يا بيشتر را در كنار هم قرار دهيد.

هركدام از آنها فيلتر شما و احتمالاً Analytics شما را خراب مي كند.
يك مثال ساده از كاربرد REGEX

بياييد بگوييم من به يك رستوران مي روم كه يك دستگاه اتوماتيك دارد كه سالاد ميوه اي مي كند و براي انتخاب ميوه بايد از عبارات منظم استفاده كنيد.

اين دستگاه فوق العاده داراي ميوه هاي زير است: توت فرنگي ، نارنجي ، زغال اخته ، سيب ، آناناس و هندوانه.

براي درست كردن سالاد با ميوه هاي مورد علاقه من (توت فرنگي ، زغال اخته ، سيب و هندوانه) ، بايد يك REGEX درست كنم كه همه آنها مطابقت داشته باشد. آسان! از آنجا كه كاراكتر لوله "|" يا من مي توانم اين كار را انجام دهم:

    REGEX 1: توت فرنگي | زغال اخته | سيب | هندوانه

مشكل اين بيان اين است كه REGEX مسابقات جزئي را نيز در نظر مي گيرد ، و از آنجا كه آناناس نيز حاوي "سيب" است ، آن را نيز انتخاب مي شود ... و من آناناس را دوست ندارم!

براي جلوگيري از اين امر ، مي توانم از دو شخصيت ويژه ديگري كه قبلاً به آنها اشاره كردم استفاده كنم تا يك مسابقه دقيق براي سيب درست كنم. حق بيمه "^" (از اينجا شروع مي شود) و علامت دلار "$" (در اينجا پايان مي يابد). شبيه اين خواهد شد:

    REGEX 2: توت فرنگي | زغال اخته | ^ سيب $ | هندوانه

اين عبارت دقيقاً ميوه هايي را كه مي خواهم انتخاب مي كند.

اما بياييد به خاطر تظاهرات بگوييم كه هرچه كاراكتر كمتري استفاده كنيد ، سالاد ارزان تر خواهد بود. براي بهينه سازي بيان مي توانم از توانايي مسابقات جزئي در REGEX استفاده كنم.

از آنجا كه توت فرنگي و زغال اخته هر دو حاوي "توت" هستند و هيچ ميوه ديگري در اين ليست وجود ندارد ، مي توانم بيان خود را مانند اين بازنويسي كنم:

    REGEX بهينه سازي شده: توت | ^ سيب $ | هندوانه

همينطور است - اكنون مي توانم سالاد ميوه خود را با مواد مناسب و با قيمت پايين تري تهيه كنم.
3 روش آزمايش بيان فيلتر شما

همانطور كه قبلاً نيز اشاره كردم ، تغييرات فيلتر دائمي است ، بنابراين شما بايد اطمينان حاصل كنيد كه فيلترها و REGEX شما صحيح هستند. 3 روش آزمايش آنها وجود دارد:

    درست از پنجره فيلتر؛ كافيست سريع و آسان روي "تأييد اين فيلتر" كليك كنيد. با اين حال ، اين دقيق ترين نيست زيرا فقط نمونه كوچكي از داده ها را مي گيرد.

    با استفاده از تست كننده آنلاين REGEX ؛ بسيار دقيق و رنگارنگ ، شما همچنين مي توانيد چيزهاي زيادي از اينها بياموزيد ، زيرا آنها دقيقاً قطعات مطابقت را به شما نشان مي دهند و توضيح مختصري راجع به چرا ارائه مي دهند.

    استفاده از فيلتر موقت درون جدول در GA ؛ مي توانيد فيلتر خود را در برابر تمام داده هاي تاريخي خود آزمايش كنيد. اين دقيق ترين روش براي اطمينان از اين است كه شما چيزي را از دست ندهيد.

اگر يك فيلتر ساده انجام مي دهيد يا تجربه زيادي داريد ، مي توانيد از تأييد فيلتر داخلي استفاده كنيد. با اين حال ، اگر مي خواهيد 100٪ مطمئن باشيد كه REGEX شما خوب است ، توصيه مي كنم اين عبارت را در تستر آنلاين بسازيد و سپس با استفاده از فيلتر درون جدول مجدداً آنرا بررسي كنيد.
چالش سريع REGEX

در اينجا يك تمرين كوچك براي شروع كار وجود دارد. برو به اين مثال premade با بيان بهينه شده از مورد سالاد ميوه و آزمايش 2 REGEX اول من ساخته ام. خواهيد ديد كه چگونه عبارات در ليست تأثير مي گذارند.

حالا بيان خود را بيان كنيد تا مبلغ كمتري براي سالاد بپردازيد.

ياد آوردن:

    ما فقط توت فرنگي ، زغال اخته ، سيب و هندوانه مي خواهيم.
    تعداد شخصيت هاي كمتري استفاده مي كنيد ، هزينه كمتري نيز مي پردازيد.
    تا زماني كه ميوه هاي ممنوعه را شامل نشود ، مي توانيد مسابقات جزئي جزئي را نيز انجام دهيد.

نكته: شما مي توانيد آن را با حداقل 6 كاراكتر انجام دهيد.

اكنون كه اصول اوليه REGEX را مي دانيد ، مي توانيم با فيلترهاي زير ادامه دهيم. اما من شما را تشويق مي كنم كه " اطلاعات بيشتري راجع به REGEX " در ليست كارهاي خود قرار دهيد - آنها مي توانند نه تنها براي GA بلكه براي بسياري از ابزارهايي كه به آنها اجازه مي دهند بسيار مفيد باشند.
نحوه ايجاد فيلترها براي متوقف كردن هرزنامه ، رباتها و ترافيك داخلي در Google Analytics

بازگشت به رويداد اصلي ما: فيلترها!

از كجا شروع كنيم: براي جلوگيري از تكرار هنگام توصيف فيلترهاي زير ، در اينجا مراحل استانداردي كه براي ايجاد آنها بايد دنبال كنيد:

    به بخش سرپرست در Google Analytics خود برويد (نماد چرخ دنده در گوشه پايين سمت چپ) ،
    در زير ستون View (نماي اصلي) ، روي دكمه "فيلترها" كليك كنيد (روي "همه فيلترها" در ستون Account كليك نكنيد):
    بر روي دكمه قرمز "+ اضافه كردن فيلتر" كليك كنيد ( اگر آن را نمي بينيد يا فقط مي توانيد فيلترهاي قبلاً ايجاد شده را اعمال يا حذف كنيد ، پس مجوزهاي ويرايش را در سطح حساب نداريد. سرپرست خود را براي ايجاد يا ارائه آنها) شما مجوزها را. ):
    سپس پيكربندي خاص براي هر يك از فيلترهاي زير را دنبال كنيد.

پنجره فيلتر بهترين شريك زندگي شما براي بهبود كيفيت داده هاي Analytics شما است ، بنابراين آشنايي با آن ايده خوبي خواهد بود.
فيلتر نام ميزبان معتبر (اسپم ارواح ، محيطهاي توسعه يافته)

از ترافيك جلوگيري مي كند:

    اسپم شبح
    نامهاي ميزبان توسعه
    سايت هاي خراش دهنده
    مكان هاي ذخيره و بايگاني

اين فيلتر ممكن است تنها راه حل مؤثر در برابر اسپم باشد. برخلاف ساير راه حلهاي مشترك ، فيلتر نام ميزبان پيشگيرانه است و بندرت نياز به بروزرساني دارد.

اسپم Ghost نام خود را بدست مي آورد زيرا هرگز به سايت شما مراجعه نمي كند. اين مستقيم با استفاده از ويژگيي به نام پروتكل اندازه گيري ، به سرورهاي Google Analytics ارسال مي شود ، ابزاري كه در شرايط عادي امكان رديابي دستگاه هايي را كه تصور نمي كنيد مانند ربات هاي قهوه يا يخچال فريزر داشته باشيد ، فراهم مي كند.

كاربران واقعي از طريق سرور شما عبور مي كنند ، سپس داده ها به GA ارسال مي شوند. از اين رو اطلاعات معتبر را رها مي كند. اسپم Ghost بدون اطلاع از آدرس سايت شما مستقيماً به سرورهاي GA ارسال مي شود. بنابراين همه داده هاي موجود جعلي است. منبع: carloseo.com

اسپمر اين ويژگي را براي شبيه سازي بازديد از سايت شما سوءاستفاده مي كند ، به احتمال زياد با استفاده از اسكريپت هاي خودكار براي ارسال ترافيك به كدهاي رديابي تصادفي توليد شده (UA-0000000-1).

از آنجا كه اين بازديدها تصادفي هستند ، هرزنامه ها نمي دانند به چه كسي حمله مي كنند. به همين دليل اسپم شبح هميشه ميزبان جعلي يا (تنظيم نشده) باقي مي ماند. با استفاده از اين منطق ، با ايجاد فيلتري كه فقط شامل نام هاي ميزبان معتبر باشد ، تمام اسپم هاي شبح از بين مي روند.
نام هاي ميزبان خود را از كجا بيابيد

اكنون قسمت "پيچيده" آمده است. براي ايجاد اين فيلتر ، شما نياز داريد تا ليستي از نام هاي معتبر معتبر خود تهيه كنيد .

ليستي از آنچه !؟

در اصل ، نام ميزبان مكاني است كه در آن كد رهگيري GA شما وجود دارد. مي توانيد اين اطلاعات را از گزارش نام ميزبان دريافت كنيد:

    برو به مخاطب> شبكه را انتخاب كنيد> در بالاي جدول بعد اصلي را به نام ميزبان تغيير دهيد.

اگر Analytics شما فعال است ، بايد حداقل يكي را ببينيد: نام دامنه شما. اگر اطلاعات بيشتري مي بينيد ، از طريق آنها اسكن كنيد و ليستي از تمام موارد معتبر براي خود تهيه كنيد.
انواع نام ميزبان كه مي توانيد پيدا كنيد

موارد خوب:

تايپ كنيد
   

مثال

دامنه و زير دامنه هاي شما
   

yourdomain.com

ابزارهاي متصل به Analytics شما
   

YouTube ، MailChimp

دروازه پرداخت
   

خريد ، سيستم هاي رزرو

خدمات ترجمه
   

مترجم گوگل

خدمات سرعت بخش موبايل
   

نور وب Google

موارد بد (به معناي بد ، منظور من براي گزارشات شما مفيد نيست):

تايپ كنيد
   

مثال / توضيحات

محيط هاي مرحله بندي / توسعه
   

مرحله بندي.yourdomain.com

سايت هاي بايگاني اينترنت
   

web.archive.org

سايت هاي خراشيده اي كه براي اصلاح مطالب زحمت ندارند
   

نشاني اينترنتي Scraper

هرزنامه ها
   

بيشتر اوقات URL خود را نشان مي دهند ، اما بعضي اوقات ممكن است از نام يك وب سايت شناخته شده استفاده كنند تا سعي كنند شما را فريب دهند. اگر URL را مي بينيد كه شما آن را نمي شناسيد ، فقط فكر كنيد ، "آيا من آن را مديريت مي كنم؟" اگر جواب مثبت نيست ، اين اسم ميزبان شما نيست.

(تنظيم نشده است) نام ميزبان
   

معمولاً از هرزنامه ناشي مي شود. در موارد نادر مربوط به رديابي مشكلات كد است.

در زير مثالي از گزارش نام ميزبان من آورده شده است. از منظر تصفيه نشده ، البته نماي استاد تميز و تميز است.

اكنون با ليست نام هاي ميزبان خوب خود ، يك بيان مرتب بيان كنيد. اگر فقط دامنه خود را داريد ، اين بيان شماست؛ اگر موارد بيشتري داريد ، مانند مثال در سالاد ميوه با همه آنها عبارتي ايجاد كنيد:

نام ميزبان REGEX (مثال)
yourdomain.com | hostname2 | hostname3 | hostname4

مهم! شما نمي توانيد بيش از يك "شامل نام نام ميزبان" را ايجاد كنيد. اگر اين كار را انجام دهيد ، تمام داده ها را حذف خواهيد كرد. بنابراين سعي كنيد همه نامهاي ميزبان خود را در يك عبارت قرار دهيد (شما 255 كاراكتر داريد).

پيكربندي "فيلتر نام ميزبان معتبر":

    نام فيلتر : نام هاي ميزبان معتبر را وارد كنيد
    نوع فيلتر : سفارشي> شامل
    فيلترينگ فيلد : نام ميزبان
    الگوي فيلتر : [نام ميزبان REGEX كه شما ايجاد كرديد]

فيلتر منبع كمپين (اسپم خزنده ، منابع داخلي)

از ترافيك جلوگيري مي كند:

    اسپم خزنده
    ابزارهاي شخص ثالث داخلي (Trello، Asana، Pingdom)

نكته مهم: حتي اگر اين بازديدها به عنوان مراجعه كننده نشان داده شوند ، زمينه اي كه بايد در فيلتر استفاده كنيد "منبع كمپين" است - قسمت "ارجاع" كار نخواهد كرد.
فيلتر براي اسپم خزنده

دومين نوع متداول هرزنامه ، خزنده است. آنها همچنين با گذاشتن URL منبع جعلي ، وانمود مي كنند كه يك بازديد معتبر هستند اما برخلاف اسپم شبح ، اينها به سايت شما دسترسي دارند. بنابراين ، آنها يك نام ميزبان صحيح را رها مي كنند.

شما نياز به ايجاد يك عبارت به همان روش فيلتر نام ميزبان داريد ، اما اين بار منبع / آدرس اينترنتي ترافيك اسپم را جمع مي كنيد. تفاوت در اين است كه شما مي توانيد فيلترهاي خروجي چندگانه ايجاد كنيد.

خزنده REGEX (مثال)
spam1 | spam2 | spam3 | spam4

خزنده REGEX (از پيش ساخته)
همانطور كه قول داده ام ، در اينجا آخرين عبارات خزنده از پيش ساخته شده است كه شما فقط نياز به كپي / چسباندن داريد.

پيكربندي "فيلتر اسپم خزنده":

    نام فيلتر : حذف اسپم خزنده 1
    نوع فيلتر : سفارشي> رد كردن
    فيلترينگ فيلد : منبع كمپين
    الگوي فيلتر : [REVEX خزنده]

فيلترها براي ابزارهاي شخص ثالث داخلي

اگرچه مي توانيد فيلتر اسپم خزنده خود را با ابزارهاي شخص ثالث داخلي تركيب كنيد ، اما دوست دارم آنها را از هم جدا كنم ، تا آنها را مرتب نگه داشته و براي به روزرساني ها در دسترس قرار دهند.

پيكربندي "فيلترهاي داخلي":

    نام فيلتر : منابع ابزار داخلي را حذف نكنيد
    الگوي فيلتر : [منبع ابزار REGEX]

ابزارهاي داخلي REGEX (مثال)
trello | asana | redmine

در اين صورت ، يكي از ابزاري كه از داخل استفاده مي كنيد ، ترافيك بازديد كنندگان واقعي را نيز براي شما ارسال مي كند ، آن را فيلتر نكنيد. در عوض ، از "رد كردن درخواست داخلي URL" در زير استفاده كنيد.

به عنوان مثال ، من از Trello استفاده مي كنم ، اما از آنجا كه من راهنماهاي تجزيه و تحليل را در سايت خود به اشتراك مي گذارم ، برخي افراد آنها را از حساب هاي Trello خود پيوند مي دهند.
فيلترهاي اسپم زبان و ساير انواع اسپم

دو فيلتر قبلي بيشتر اسپم ها را متوقف مي كند. با اين حال ، برخي از اسپم ها براي دور زدن راه حل هاي قبلي از روش هاي مختلفي استفاده مي كنند.

به عنوان مثال ، آنها با نشان دادن يكي از نام هاي معتبر معتبر خود كه با يك منبع مشهور مانند Apple ، Google يا Moz شناخته شده اند ، شما را گيج مي كنند. حتي سايت من نيز مورد نظر بوده است (نمي گويم همه افراد سايت من را مي شناسند ؛ فقط به نظر مي رسد كه اسپم ها با راهنماهاي من موافق نيستند).

اما ، حتي اگر منبع و ميزبان خوب به نظر برسند ، اسپممر پيام خود را در بخش ديگري از گزارشهاي شما مانند كلمه كليدي ، عنوان صفحه و حتي به عنوان يك زبان تزريق مي كند.

در اين موارد ، شما بايد بعد / گزارش را در جايي كه اسپم را پيدا كرده ايد بگيريد و آن نام را در فيلتر انتخاب كنيد. توجه به اين نكته ضروري است كه نام گزارش هميشه با نام در قسمت فيلتر مطابقت ندارد:

نام گزارش
   

قسمت فيلتر

زبان
   

تنظيمات زبان

معرف
   

منبع كمپين

كليد واژه ارگانيك
   

اصطلاح جستجو

ارائه دهنده خدمات
   

سازمان ISP

دامنه شبكه
   

دامنه ISP

در اينجا چند مثال آورده شده است.

پيكربندي "فيلتر اسپم / ربات زبان":

    نام فيلتر : اسپم هاي زبان را حذف كنيد
    نوع فيلتر : سفارشي> رد كردن
    فيلترينگ زمينه : تنظيمات زبان
    الگوي فيلتر : [Language REGEX]

اسپم زبان REGEX (پيش ساخته)
s [^ s] * s |. {15 ،} | . | ، | ^ c $

عبارت فوق ، زبانهاي جعلي را كه از قالب مورد نياز مطابقت ندارند ، حذف مي كند. به عنوان مثال ، اين پيامهاي عجيب را به جاي زبانهاي معمولي مانند en-us يا es هاي اصلي ظاهر كنيد:

نمونه هايي از اسپم زبان

پيكربندي فيلتر اسپم ارگانيك / كلمه كليدي:

    نام فيلتر : اسپم هاي ارگانيك را حذف كنيد
    نوع فيلتر : سفارشي> رد كردن
    فيلترينگ فيلد : اصطلاح جستجو
    الگوي فيلتر : [كليد واژه REGEX]

فيلترها براي ترافيك مستقيم رباتها

ترافيك Bot كمي سخت تر براي فيلتر كردن است زيرا منبعي مانند هرزنامه را در اختيار شما قرار نمي دهد ، اما با كمي صبر و شكيبايي مي توان فيلتر كرد.

اولين كاري كه شما بايد انجام دهيد اين است كه فيلتر كردن رباتها را فعال كنيد. به نظر من ، بايد به طور پيش فرض فعال شود.

به بخش مديريت Analytics خود برويد و بر روي View Settings كليك كنيد. گزينه "حذف همه بازديدها از رباتها و عنكبوتهاي شناخته شده" را در زير انتخاب ارزنده پيدا خواهيد كرد:

اين امر بسيار شگفت انگيز خواهد بود اگر اين مسئله به همه ربات ها اهميت مي دهد - يك رويا به حقيقت مي پيوندد. با اين حال ، يك واقعيت وجود دارد: كليد در اينجا كلمه "شناخته شده" است. اين گزينه تنها به مراقبت از رباتهاي شناخته شده موجود در "ليست بات ها و عنكبوتهاي شناخته شده IAB" مي پردازد. اين يك شروع خوب است ، اما به اندازه كافي دور است.

تعداد زيادي از نكات "ناشناخته" در آنجا وجود دارد كه در آن ليست درج نشده است ، بنابراين شما بايد كارآگاه بازي كنيد و از طريق گزارش هاي مختلف به دنبال الگوي ترافيك ربات مستقيم باشيد تا زماني كه چيزي را پيدا كنيد كه با خيال راحت فيلتر شود بدون اينكه خطرات شما را پيدا كند. داده هاي كاربر واقعي

براي شروع جستجوي رديابي ربات ، روي كادر بخش در بالاي هر گزارش كليك كنيد و بخش "ترافيك مستقيم" را انتخاب كنيد.

سپس از طريق گزارش هاي مختلف حركت كنيد تا ببينيد آيا مشكوك هستيد يا خير.

برخي از گزارش ها براي شروع با:

    ارائه دهنده خدمات
    نسخه مرورگر
    دامنه شبكه
    وضوح صفحه
    نسخه فلش
    كشور / شهر

علائم ترافيك رباتها

اگرچه رباتها دشوار هستند ، اما برخي از سيگنالهايي وجود دارند كه مي توانيد دنبال كنيد:

    افزايش غيرطبيعي ترافيك مستقيم
    نسخه هاي قديمي (مرورگر ، سيستم عامل ، فلش)
    آنها فقط به صفحه اصلي مراجعه مي كنند (كه معمولاً در GA نمايش داده مي شود "/")
    معيارهاي شديد:
        نرخ گزاف گويي نزديك به 100٪ ،
        زمان جلسه نزديك به 0 ثانيه ،
        1 صفحه در هر جلسه ،
        100٪ كاربر جديد.

مهم ! اگر ترافيكي پيدا كنيد كه بسياري از اين سيگنال ها را كنترل كند ، احتمالاً ترافيك بات است. با اين حال ، همه ورودي هاي با اين ويژگي ها ربات نيستند و همه رباتها با اين الگوهاي مطابقت ندارند ، بنابراين محتاط باشيد.

شايد مفيدترين گزارشي كه به من در شناسايي ترافيك ربات كمك كرده است ، گزارش "ارائه دهنده خدمات" است. شركتهاي بزرگ معمولاً از نام ارائه دهنده خدمات اينترنتي خود استفاده مي كنند.

من همچنين يك عبارت از پيش ساخته شده براي ربات هاي ISP ، مشابه عبارات خزنده دارم.

پيكربندي فيلتر ISP ربات:

    نام فيلتر : ربات هاي ISP را حذف نكنيد
    نوع فيلتر : سفارشي> رد كردن
    زمينه فيلتر : سازمان ISP
    الگوي فيلتر : [ارائه دهنده ISP REGEX]

رباتهاي ارائه دهنده ISP REGEX (پيش ساخته)
hubspot | ^ google sllc $ | ^ google sinc . $ | alibaba .com sllc | ovh shosting sinc .
آخرين بيان ISP bot

فيلتر IP براي ترافيك داخلي

ما قبلاً انواع مختلفي از ترافيك داخلي ، يكي از سايت هاي آزمايش (با فيلتر نام ميزبان) ، و ديگري از ابزارهاي شخص ثالث (با فيلتر منبع كمپين) را پوشش داده ايم.

اكنون زمان آن رسيده است كه به رايج ترين و مضرترين آنها نگاهي بياندازيم: ترافيكي كه مستقيماً توسط شما يا هر يك از اعضاي تيم شما ايجاد مي شود در حالي كه براي انجام هر كار براي سايت كار مي كنيد.

براي مقابله با اين مسئله ، راه حل استاندارد ايجاد فيلتري است كه IP عمومي (نه خصوصي) از كليه مكانهايي كه براي كار در سايت استفاده مي شوند را ندارد.

نمونه هايي از مكان ها / افرادي كه بايد فيلتر شوند

    دفتر
    پشتيباني
    خانه
    توسعه دهندگان
    هتل
    كافي شاپ
    بار
    مركز خريد
    هر مكاني كه بطور مرتب براي كار در سايت شما استفاده شود

براي يافتن IP عمومي محلي كه در آن كار مي كنيد ، به سادگي "IP من" را در Google جستجو كنيد. يكي از اين نسخه ها را مشاهده خواهيد كرد:

نسخه IP
   

مثال

IPv4 كوتاه
   

1.23.45.678

طولاني IPv6
   

2001: 0db8: 85a3: 0000: 0000: 8a2e: 0370: 7334

مهم نيست كه چه نسخه اي را مشاهده مي كنيد ، با IP هر مكان ليستي تهيه كنيد و آنها را با يك REGEX كنار هم قرار دهيد ، همان روشي كه با ساير فيلترها انجام داديم.

    بيان آدرس IP: IP1 | IP2 | IP3 | IP4 و غيره.

پيكربندي فيلتر IP استاتيك:

    نام فيلتر : رد ترافيك داخلي (IP)
    نوع فيلتر : سفارشي> رد كردن
    قسمت فيلتر : آدرس IP
    الگوي فيلتر: [بيان IP]

مواردي كه اين فيلتر بهينه نخواهد بود:

مواردي وجود دارد كه فيلتر IP به اندازه گذشته كارايي نخواهد داشت:

    شما از ناشناس سازي IP استفاده مي كنيد (مورد نياز مقررات GDPR). هنگامي كه IP را در GA ناشناس مي كنيد ، قسمت آخر IP به 0. تغيير مي يابد. اين بدان معني است كه اگر 1.23.45.678 داشته باشيد ، GA آن را به عنوان 1.23.45.0 عبور مي دهد ، بنابراين بايد آن را مانند آن در فيلتر خود قرار دهيد. مشكل اين است كه شما ممكن است IP هاي ديگري را كه مال شما نيستند ، مستثنا كنيد.
    ارائه دهنده اينترنت شما IP شما را به طور مكرر تغيير مي دهد (IP Dynamic). اين موضوع اخيراً به يك مسئله رايج تبديل شده است ، به خصوص اگر نسخه طولاني (IPv6) را در اختيار داشته باشيد.
    تيم شما از چندين مكان كار مي كند. روش كار تغيير مي كند - اكنون همه شركت ها از يك دفتر مركزي كار نمي كنند. غالباً به اين صورت است كه برخي از خانه ها كار مي كنند ، برخي ديگر از قطار ، يك كافي شاپ و غيره. شما هنوز هم مي توانيد آن مكان ها را فيلتر كنيد. با اين حال ، حفظ ليست IP براي رد كردن مي تواند يك كابوس باشد ،
    شما يا تيمتان به طور مكرر مسافرت مي كنيد. مشابه سناريوي قبلي ، اگر شما يا تيمتان به طور مداوم سفر مي كنيد ، راهي وجود ندارد كه بتوانيد از فيلترهاي IP همگام باشيد.

اگر يك يا چند مورد از اين سناريوها را بررسي كنيد ، اين فيلتر براي شما مطلوب نيست. توصيه مي كنم "فيلتر جستجوي URL داخلي پيشرفته" را در زير امتحان كنيد.
فيلتر پرس و جو URL براي ترافيك داخلي

اگر ده ها يا صدها كارمند در اين شركت وجود داشته باشد ، محروم كردن آنها هنگام مسافرت ، دسترسي به سايت از مكان هاي شخصي آنها يا شبكه هاي تلفن همراه بسيار دشوار است.

اينجاست كه پرس و جو URL براي نجات يافت مي شود. براي استفاده از اين فيلتر ، فقط بايد يك پارامتر پرس و جو اضافه كنيد. "داخلي" را به هر پيوندي كه تيم شما براي دسترسي به سايت شما استفاده مي كند اضافه مي كنم:

    خبرنامه هاي داخلي
    ابزارهاي مديريت (Trello ، Redmine)
    ايميل به همكاران
    همچنين با افزودن مستقيم آن در نوار آدرس مرورگر كار مي كند

فيلتر پرس و جو داخلي URL اصلي

نسخه اصلي اين راه حل ايجاد فيلتر براي حذف هر URL است كه حاوي عبارت "داخلي" باشد.

    نام فيلتر : رد كردن ترافيك داخلي (پرس و جو URL)
    نوع فيلتر : سفارشي> رد كردن
    قسمت فيلتر : درخواست URI كنيد
    الگوي فيلتر: داخلي؟

اين راه حل مناسب براي مواردي است كه كاربر به احتمال زياد در صفحه فرود مي ماند ، به عنوان مثال هنگام ارسال يك خبرنامه به همه كاركنان براي بررسي يك پست جديد.

اگر كاربر احتمالاً بيشتر از صفحه فرود بازديد كند ، صفحات بعدي ثبت مي شود.
فيلتر جستجوي URL داخلي پيشرفته

اين راه حل قهرمان همه فيلترهاي ترافيك داخلي است!

اين يك نسخه جامع تر از راه حل قبلي است و با فيلتر كردن ترافيك داخلي به صورت پويا با استفاده از Google Tag Manager ، ابعاد سفارشي GA و كوكي ها كار مي كند.

اگرچه اين راه حل كمي پيچيده تر است ، اما پس از نصب:

    به تعمير و نگهداري احتياج ندارد
    هر عضو تيم مي تواند از آن استفاده كند ، بدون نياز به توضيح مسائل فني
    از هر مكاني قابل استفاده است
    از هر دستگاه و هر مرورگري قابل استفاده است

براي فعال كردن فيلتر ، فقط بايد متن "داخلي" را به هر URL از وب سايت اضافه كنيد.

اين يك كوكي كوچك را در مرورگر وارد مي كند كه به GA مي گويد بازديد از آن مرورگر را ضبط نكند.

و بهترين آن اينست كه كوكي يك سال در آنجا بماند (مگر اينكه به صورت دستي از بين برود) ، بنابراين كاربر مجبور نيست هر بار "داخلي" را اضافه كند.
فيلتر پاداش: فقط ترافيك داخلي را شامل مي شود

در بعضي موارد ، جالب است بدانيد كه ترافيكي كه در داخل كاركنان ايجاد مي شود - شايد به اين دليل باشد كه مي خواهيد موفقيت يك كمپين داخلي را اندازه بگيريد يا فقط به اين دليل كه فردي كنجكاو هستيد.

در اين حالت ، شما بايد يك نماي اضافي ايجاد كنيد ، آن را "فقط ترافيك داخلي" بناميد و از يكي از فيلترهاي داخلي بالا استفاده كنيد. فقط يكي! از آنجا كه اگر فيلترهاي چندگانه اي داشته باشيد ، ضربه مورد نياز براي شمارش همه آنها مطابقت دارد.

اگر فيلتر "جستجوي URL داخلي پيشرفته" را پيكربندي كرده ايد ، از آن استفاده كنيد. اگر اينطور نيست يكي از ديگران را انتخاب كنيد.

پيكربندي دقيقاً يكسان است - براي "شامل" فقط بايد "حذف" را تغيير دهيد.

تميز كردن داده هاي تاريخي

فيلترها از بازديدهاي بعدي از ترافيك ناخواسته جلوگيري مي كنند.

اما در مورد داده هاي تحت تأثير گذشته چه؟

مي دانم كه به شما گفتم كه حذف داده هاي تاريخي جمع شده در GA امكان پذير نيست. با اين حال ، هنوز راهي براي تميز كردن موقت حداقل برخي از ترافيك هاي نامطبوع كه قبلاً گزارش هاي شما را آلوده كرده اند وجود دارد.

براي اين كار ، ما از يك بخش پيشرفته (زير مجموعه اي از داده هاي Analytics شما) استفاده خواهيم كرد. بخش هاي داخلي مانند "ارگانيك" يا "موبايل" وجود دارد ، اما مي توانيد با استفاده از مجموعه قوانين خاص خود را نيز بسازيد.

براي تميز كردن داده هاي تاريخي ، ما با استفاده از تمام عبارات موجود در فيلترهاي فوق به عنوان شرايط ، بخشي را ايجاد خواهيم كرد (به جز موارد موجود در فيلتر IP ، زيرا IP ها در GA ذخيره نمي شوند ، از اين رو ، آنها نمي توانند تقسيم شوند).

براي شروع كار ، مي توانيد اين الگوي بخش را وارد كنيد .

شما فقط بايد دستورالعمل هاي موجود در آن صفحه را دنبال كرده و متغيرهايي را جايگزين كنيد. در اينجا به نظر مي رسد:

در الگوي واقعي ، تمام متن سياه است. رنگ ها فقط براي كمك به شما در تجسم شرايط است.

پس از وارد كردن آن ، بخش را انتخاب كنيد:

    روي جعبه اي كليك كنيد كه مي گويد "همه كاربران" در بالاي گزارش هاي شما قرار دارند
    از ليست بخش هاي خود ، مواردي را كه مي گويد "0" را بررسي كنيد. همه كاربران - تميز كردن "
    در آخر ، علامت "همه كاربران" را برداريد

اكنون مي توانيد از طريق رپورت هاي خود حركت كنيد و همه ترافيك هاي ناخواسته موجود در اين بخش برداشته مي شوند.

چند مورد كه بايد هنگام استفاده از اين بخش در نظر بگيريد:

    بخش ها بايد هر بار انتخاب شوند. راهي براي انتخاب آن به صورت پيش فرض ، اضافه كردن نشانك در هنگام انتخاب بخش است.
    در صورت لزوم مي توانيد شرايط را حذف يا اضافه كنيد.
    شما مي توانيد هر زمان كه بخواهيد بخش را ويرايش كنيد يا شرايط را اضافه كنيد (ليست بخش ها را باز كنيد ، سپس بر روي "اقدامات" و سپس "ويرايش" كليك كنيد).

    بيان نام ميزبان و بيان ابزارهاي شخص ثالث براي هر سايت متفاوت است.
    اگر سايت شما داراي حجم زيادي از ترافيك است ، بخش ها ممكن است هنگام انتخاب ، داده هاي شما را نمونه برداري كنند ، بنابراين اگر در بالاي گزارش خود نماد محافظ كوچك را مشاهده مي كنيد به رنگ زرد (به طور معمول سبز است) ، سعي كنيد يك دوره كوتاه تر (يعني 1 سال ، 6 ماه ، يك ماه).

نتيجه گيري: كدام كيك را مي خوريد؟

داشتن داده هاي واقعي و دقيق براي گزارش دهي Google Analytics همانطور كه انتظار داريد ضروري است.

اما اگر آن را به درستي فيلتر نكرده ايد ، تقريباً مسلم است كه با انواع اطلاعات ناخواسته و مصنوعي پر خواهد شد.

و بدترين بخش اين است كه اگر متوجه نشويد كه گزارش هاي شما حاوي داده هاي جعلي است ، احتمالاً هنگام تصميم گيري در مورد مراحل بعدي براي سايت يا شغل خود تصميم گيري اشتباه يا ضعيفي خواهيد گرفت.

فيلترهايي كه در بالا به اشتراك مي گذارم ، به شما كمك مي كند تا از سه خطرناكترين خطر آلودگي Google Analytics شما جلوگيري كنيد و به شما اجازه نمي دهند ديدي واضح از عملكرد واقعي سايت خود كسب كنيد: هرزنامه ، رباتها و ترافيك داخلي.

پس از نصب اين فيلترها ، مي توانيد مطمئن باشيد كه تلاش هاي شما (و پول!) در تجزيه و تحليل داده هاي فريبنده Google Analytics هدر نخواهد رفت ، و تصميمات شما بر اساس اطلاعات جامد خواهد بود.

و مزايا در اينجا متوقف نمي شود. اگر از ابزارهاي ديگري استفاده مي كنيد كه داده ها را از GA وارد مي كنند ، به عنوان مثال افزونه هاي وردپرس مانند GADWP ، اكسل هاي اضافي مانند AnalyticsEdge يا مجموعه هاي سئو مانند Moz Pro را وارد مي كنيد ، مزايا نيز براي همه آنها كم خواهد شد.

علاوه بر برجسته كردن اهميت فيلترها در GA (كه اميدوارم تا الان روشن كرده باشم) ، من همچنين دوست دارم براي تهيه اين فيلترها الهام بخش از كنجكاوي و پايه و اساس براي ايجاد ديگران باشم كه به شما امكان مي دهد انواع كارهاي قابل توجهي را انجام دهيد با داده هاي خود

به ياد داشته باشيد ، فيلترها نه تنها به شما اجازه مي دهند تا از حالت ناخواسته دور نمانيد ، بلكه مي توانيد از آنها براي تنظيم مجدد اطلاعات كاربر واقعي خود استفاده كنيد - بلكه موارد ديگري نيز در اين مناسبت انجام مي شود.

خودشه! اميدوارم اين نكات به شما كمك كند تا داده هاي خود را بيشتر حس كنيد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.